duminică, 28 noiembrie 2010

Recomandare filme

Gusturile nu se discuta! Totusi am sa iti recomand cateva filme bune pentru zilele in care vrei sa vezi si sa inveti cate ceva frumos.

Incepem cu cel mai nou dintre ele, o pelicula care personal mi-a placut si mi-a adus multumire la sfarsitul ei. Mi-a placut pentru ca este altceva! E altceva decat vechile povesti de dragoste, sexul acela tipic si pasional intre doi tineri perfecti sau tipicul final de comedie romantica unde tocilara devine cea mai sexy din scoala, iar baiatul rau, cel mai romantic din cartier.

Eat, pray, love aduce pe ecrane o altfel de poveste. Da, o poveste de iubire din care protagonista filmului invata multe, pe zi ce trece... lucru care ar trebui sa il invatam si noi o data cu fiecare clipa in care iubim. Sfatul meu prietenesc pentru acest film este: mananca inainte bine!!! Cadrele delicioase cu specialitati italienesti si nu numai iti vor starni apetitul de mancare asa ca, hraneste-te bine inainte! Pe langa mancare si iubire, e vorba de calatorie... de contrastul dintre orient si occident, dintre superficiala America si tainica Indie. Nu iti spun mai multe, te las sa descoperi tu restul povestii.

A beautiful mind este un film despre care am auzit vorbindu-se in stanga, in dreapta. Cu 3-4 zile in urma, era amintit din nou acest film intr-o conversatie despre Inception(bun film... al naibii de bun). Asa ca, m-am hotarat sa il vad. Culmea ironiei: am vazut filmul la 3-4 ore dupa teza la mate. Tema ecranizarii? Omul de geniu, matematicianul pasionat de numerologie, de coduri si teoreme. Bazat pe biografia geniului laureat in 1994 la Premiul Nobel pentru Economie, John Nash, filmul atinge unele probleme ale societatii, precum cea a geniului ratacit in marea de oameni superficiala. Unul dintre cuvintele cheie ale peliculei este si schizofrenie, boala pe care suferindul o duce pe umeri chiar si in momentul obtinerii Premiului Nobel. Merita vazut doar dupa ce simti ca ai o reusita la teza de la mate, altfel... nu vei intelege mare lucru din film! Iar pentru a viziona acest film, iti recomand sa iti iei obiectivitatea in buzunar si sa arunci subiectivitatea pe fereastra pentru cele 2 ore si putin de film. Nu de alta, dar subiectul sau materia care face diferenta intre oameni si gandiri, matematica, va fi mereu tratat cu o subiectivitate extraordinara de fiecare dintre noi. Ba imi place, ba nu imi place, ba ma ajuta in viata, ba nu. Un lucru e sigur: iti dezvolta gandirea mai mult decat ai putea grede si da, face diferenta intre oameni. Filmul aminteste inca o data acest lucru...

Si in fine...ultimul, dar nu cel din urma... un film pe care imi doresc sa il vad de aproape un an. Am ochit de mult trailerul pe internet, am citit multe despre el, am revazut si revazut trailerul, am citit despre film comentarii si critici si tot nu reuseam sa il vad. Numai bine ca premiera filmului a fost in vara, cand eu eram destul de departe de un cinematograf. Uite-ma totusi, in sfarsit, plina de satisfactia vizionarii documentarului. Da, e vorba de un documentar despre oamenii aceia mici, despre puii de om care aduc lumina si fericire in fiecare casa: bebelusii! Babies este documentarul care descrie viata a 4 bebelusi din colturi diferite de lume. Fiecare apartine unei familii unice in felul ei, continentele vizate fiind America, Africa si Asia. Cei patru bebelusi care-ti starnesc dorinta de a avea si tu la tine acasa un ghemotoc plin de iubire sunt protagonistii peliculei care scoate in evidenta contrastele sociale si rasiale. San Francisco si Tokyo, Mongolia sau Namibia... acolo s-au nascut, acolo vor creste. Acolo e casa lor, fie ca e una luxoasa cu apa calda, fie ca e o coliba sub cerul instelat, fie ca e un cort aproape de animalele fermei.
Cu ce am ramas dupa ce am vazut filmul? Cu ideea ca... se poate si mai rau, ca traiesc intr-o societate in care am pana la urma tot ceea ce imi doresc, iar copiii mei vor avea cu mult mai mult decat strictul necesar de supravietuire. Filmul iti va schimba oarecum ideea despre societate... atunci cand ii vei vedea pe micii locuitori ai Namibiei jucandu-se cu un pet, pietre sau nisip, iar mongolezul bucalat legat cu o ata de pat, jucandu-se cu singura lui jucarie- hartia idienica, vei fi recunoscator pentru ceea ce ai, pentru ceea ce ai avut cand ai fost copil si pentru ceea ce ii oferi copilului tau sau ii vei oferi daca inca nu ii ai(exclud persoanele care nu au avut o copilarie decenta!!!). Pe langa acest lucru, filmul starneste apetitul de a deveni parinte... e periculos pentru fenomenul exploziei demografice! Sper doar ca micii chinezi sa nu fi vazut documentarul, nu as vrea ca 2011 sa ne prinda cu 7 miliarde de locuitori(6,3 mld suntem acum, dupa ultimele statistici). Si daca vorbesc iar despre tema copiilor, a bebelusilor trebuie sa amintesc ca nu e destul sa iti doresti sa faci un copil. Pentru ca daca il faci, il si ai toata viata! Iar daca il ai toata viata, trebuie sa il cresti, sa il educi si sa il sprijini cat timp vei exista pe fata pamantului... Din pacate multe tantii de sex feminin adopta sintagma :"intra cu placere si iese cu durere" ( o stiu de la un nene doctor ginecolog foarte destept si simpatic... nu eu am spus-o!). Lor nu le recomand filmul...

Acestea fiind spuse, nu imi ramane decat sa iti urez vizionare placuta pentru oricare din filmele pe care le alegi... astept si de la tine o recomandare cu pelicule ce merita vazute!
Toate bune, cititor fidel!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu