luni, 15 noiembrie 2010

R.I.P. scoala romaneasca...

E frustrant atunci cand depinzi de ceva ce nu te reprezinta! E penibil sa fac ceea ce nu imi place, doar pentru a reusi sa fac ceea ce imi place in viitor... e penibil sa imi stopez activitatile care imi plac cu adevarat pentru a lua parte la actiuni care - sunt mai mult ca sigura ca- niciodata in viata nu ma vor ajuta. Si aici nu merge sintagma spusa de multe ori atunci cand nu trebuie ca "nu se stie ce vei face in viata". Da. , eu vreau acum sa fiu medic, dar poate soarta va face ca eu sa fiu avocat. (e doar un exemplu!!!) Dar totusi, daca acum imi place si imi place un anumit lucru, il fac... si il duc la bun sfarsit si de-ar fi sa ma lupt cu morile de vant, doar sa stiu eu ca am facut tot posibilul sa il duc la bun sfarsit.
Dar atunci cand faci lucruri care nu te ajuta(nici vorba sa vorbim aici de satisfactie) si... nu mai ai timp de ceea ce iti place? Da-mi un sfat... tu ce faci? Tu cum faci sa ajungi mereu la lucrurile care le iubesti? Ce faci cand nu exista TIMP pentru toate...
Citeam o data o poezie care descria faptul ca este timp pentru toate: Octavian Paler - Avem Timp. Nu am sa dau acum un copy paste al poeziei pentru ca ai intalnit acest lucru pe multe alte bloguri. Nu am de gand sa fac aici comert cu paste-uri... poti da singur un search pe batranul unchi google(e o expresie tampita de-a informaticienilor). Da, avem timp pentru toate....dar nu atunci cand vrem noi. Avem timp sa citim doar atunci cand nu suntem prinsi in rutina, am timp sa merg la munte atunci cand gasesc o portita de scapare din incaperea precum o inchisoare in care sunt intemnitate toate proiectele si activitatile mele la care nu stiu de ce naiba ma implic mereu. Azi nu am timp ... azi parca am uitat cine eram ieri, parca am fost imbatata de jocul lor, cel al oamenilor fara farmec si m-am chinuit sa fac ceea ce nu imi place. Si cu siguranta, nu mi-a reusit!
Nu, nu mi-a reusit... tocmai mie, butoiul de ambitie si perseverenta. M-am sautrat sa fac ce nu imi place, sa nu citesc, sa nu scriu, sa nu fur experienta din lucrurile care conteaza cu adevarat pentru mine doar pentru ca celelalte nimicuri din viata imi par importante. Nu, nu sunt pentru mine, dar totusi conteaza ca eu sa merg mai departe.

Si ma refer la scoala pana peste cap. Nu am sa incep un articol kilometric despre scoala de care vreau sa scap cat mai repede(e vorba despre sistemul educational, metodica si multe altele puse la pamant si aproape fara suflare), dar iti spun ca am in spate marturiile unor psihologi si oameni patiti care, au fost la un pas de a-si rata viata doar pentru ca s-au lasat prinsi de acea valtoare de informatii peste masura si total nefolositoare dupa un moment dat. Da, sunt prea multe pentru o varsta... si daca vrei mai multe detalii sau argumente, astept un mail de la tine. Am destula documentatie pentru a-ti deomnstra ca scoala nu e tot ceea ce conteaza in viata sau... cel putin nu la nivelul la care o intalnesc eu.
Opt din zece cei mai bogati oameni de pe Pamant nu au o facultate! Si totusi poseda o inteligenta sclipitoare, cunostinte in domeniul lor demne de invidiat, dar si cultura generala asa cum nu multi o au. Unde crezi ca au invatat toate astea? La scoala? Hm.... sa spunem ca da, doar ca nu in scoala romaneasca. Oricum, interviuri si articole despre ei ne spun ca nu scoala a stat la baza personalitatii lor sau la baza cunostintelor pe care le au in domeniile abordate de ei.

R.I.P. Scoala romaneasca...


Ma gandesc doar la prietenii care au castigat recunostinta unei tari intregi straine de romania doar pentru ca au iesit in evidenta...la noi? la noi cum iesi in exidenta? Daca esti pila directorului, daca pupi in fund profesori, daca stai pe fundul tau si nu iti deschizi gura, daca esti un fraier si accepti toate propunerile, daca stai si tocesti si ai numai 9,99. Rusine celor ce accepta sa avem asa valori slabe in romania! Valoarea este o exceptie, nu o loaza care nu ave viata personala, prieteni, pasiuni, aventuri, betii, copilarie si mai apoi tinerete pentru ca singurele sale activitati se rezuma doar la toceala, invatat, teme, proiecte, citit si eseuri fara condei.

Ma duc sa fac ceea ce nu imi place...pentru ca acesta e sistemul educational romanesc, iar eu intai fac ce nu imi place pentru a reusi ca la facultate sa am bucuria de a merge mai departe cu pasiunile mele vesnice. Ce prostie, ce prostie, ce lume nebuna!

Si iti spun eu ca mama si tata nu erau obligati sa toceasca ilogic denumiri si sintagme doar pentru a lua 10 la scoala si pentru a nu-si rata admiterea care si asa nu stiu cat de relevanta e. Si nici ai tai nu erau obligati sa faca asta. Pentru cateva luni voi fi prinsa in jocul lor...voi intra in noroi...si sper sa ies curand din el... deja e prea mult, m-am afundat prea tare!

6 comentarii:

  1. este un filmulet pe net cu un betiv care face un rezumat general aplicabil: "Mai taie din ele da-le dracu'" (si nu ma refer la posturi :)) ) - purice

    RăspundețiȘtergere
  2. hmm... interesant :)). mie din toata filmarea mi-a atras atentia intr-un mod placut sintagma "nu conteaza inaltimea; buturuga mica rastoarna carul mare"... fiecare cu ce-l doare!!! :))
    sa stii ca am amintit de tine weekendul trecut in retezat + a intrebat de tine Andreea de la bucatarie(din prima tabara de acum 2 ani), i-am spus ca esti in UK si s-a bucurat :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-am zis ca si daca vin singur tot la voi vin la vara. Dar poate facem o tura mai serioasa sau ceva cand aveti si voi timp. Asta daca se razgandesc colegii de club cu Romania desi nu cred. Initial vroiau Suedia dar n-avem bani de asa ceva :))). Te las ca ma duc sa mananc! Capul sus!Mai ai putin si scapi si pe urma se mai schimba lucrurile!

    RăspundețiȘtergere
  4. nu stiam cai scris si tu;)).defapt tu prima. felicitari:D it's true

    RăspundețiȘtergere
  5. omg:O ieri ai scris. damm. nam vazut :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Flaviu... da mai am putin si scap de scoala! Doamne da sa scap cat mai repede... sa fuga a12-a pe langa mine(evident ca nu e vorba de atmosfera si alte cele)
    paaai facem o tura serioasa daca vrei. am vorbit aseara cu alina, spunea ca peste o luna vii in tara. mergem si atunci pe undeva la munte! Le va placea extrem de mult colegilor tai de club in Retezat, iti spun eu! Nu au mai vazut ei asa ceva!!!
    @vio: scoate-te, scoate-te!!! trebuie sa pletesti bine data viitoare cand ne vedem pentru ca ma plagiezi!

    RăspundețiȘtergere