sâmbătă, 27 noiembrie 2010

Viata intre DA si NU

Vroiam sa iti vorbesc in articolul de azi despre ceva foarte, foarte profund, dar am sa aman pentru cateva luni acel articol de multmire adresat catorva persoane carora le sunt recunoscatoare. Mi-am schimbat tema postarii de astazi acum 2 minute. Am vazut o reclama pe net care este publicata si pe un post TV romanesc cu care eu personal sunt in acord total. Nu gasesc acum linkul reclamei, dar s-ar putea sa o vezi la televizor daca ai timp sa mai butonezi si telecomanda.
Era o insiruire putin cam lunga de exemple negative pesimiste si lipsite de valoare precum: nu muncesti, nu ai respect, nu apreciezi, nu crezi, nu te ridici, nu speri, nu poti etc. In mare, era vorba despre acea bariera care noi alegem sa ne-o punem inainte de a incepe o treaba, inainte sa face primul pas, de a lua atitudine sau sa da  incepe o treaba noua. De multe ori ne este mai comod sa spunem nu pot, decat sa speram si sa credem in reusita. E mai comod sa spunem nu pot, e greu si nu e pentru mine, decat sa muncim, sa luptam si sa trecem cu fruntea sus peste piedici si persoanele superficiale.
E frica de esec! Tratate de psihologie, cursuri, seminarii, carti, articole, reviste ... toate vorbesc despre frica de esec, despre mecanismul mintii umane care are tendinta de a pune in fata raul inainte de bine; un mecanism al mintii care are tendinta de a gandi pesimist si alterat, in defavoarea unei gandiri sanatoase, pozitive. Defapt, frica de esec este aceea care nu ne ofera posibilitatea de a ajunge acolo unde ne dorim. Ambitia... ea e opusul fricii, succesul... opusul esecului.
Si poate te gandesti ca vorbesc eu prea multe si neadevarate. Si tot gandesc roz si mi se pare ca viata reprezinta o armonie perfecta... ei bine te inseli in totalitate. Totusi, cred ca viata tinde spre roz si da, ideal este ca ea sa fie intr-o perfecta armonie. Si uite aici ne lovim de acea gandire pozitiva. Cred si gandesc pozitiv! Ce am de pierdut atat timp cat acea speranta si acel optimism sunt rationale? Atat timp cat nu imi fac iluzii, vise false sau idealuri impovaratoare?
Cred, pot, voi reusi! Iar daca imi esti alaturi reusim impreuna. Vei fi parte a reusitei mele, a bucuriei noastre... eu voi fi "D", iar tu vei fi "A". Noi suntem "DA", restul e reusita...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu