luni, 7 februarie 2011

Tineretea e un vis cu sau fara sfarsit...

Forever Young - Alphaville este fondul muzical al articolului de astazi... musai, musai(in traducere - trebuie) sa il pui, altfel dispare esenta articolului de astazi, atmosfera va fi 0(zero), iar cuvintele de prisos.

Acum ca muzica a inceput, am sa iti povestesc despre feeling-ul de moment pe care l-am avut cand intamplator a venit la rand in playlist aceasta melodie indragita de mine peste masura, plina de acel "ceva"trait in momentele de "glorie" deplina. Imi amintesc ca acum ceva ani am fost la un concert al celor de la Alphaville in Baia Mare, la Serbarea Castanilor. Eram pe-atunci mai mica decat varsta limita la care te numesti tanar/young. Eram mai mult o crazy child pe atunci, insa cu timpul am ajuns la statutul de young and restless si tare-mi place asa cum e acum casuta bifata. Ei bine... cam asta ne transmit si cei de la Alphaville in melodia lor... "forever young I want to be... forever young". Cat de frumos sa iti doresti sa fii mereu tanar, mereu cu sufletul rebel si capul gata pregatit sa puna atat pe hartie cat si in practica cele mai teribile idei, fapte sau gesturi.

Intamplator, cand ascultam melodia amintita mai sus saltam din profil in profil pe Facebook si dau de unul ce apartinea unor oameni trecuti de prima tinerete, dar care puteau afirma cu siguranta ca inca sunt tineri... si asta nu o demonstrau doar pozele si modul lor de a fi, ci bucuria citita in ochii lor... de a trai, de a avea zile inainte, de a munci, de a se distra, de a avea curajul de a-si pastra sufletul tanar. Mie mi-e usor sa spun acum ca nu ma voi schimba niciodata, ca voi ramane aceeasi pe vecie, ca voi debita mereu perle si idei tampide de om rebel pe care nu-l doare capul pentru toate chichitele...e normal sa fie asa ca doar am 18 ani! Dar pentru a ramane mereu tanar, nu doar fizic, ci si sufleteste... trebuie cu adevarat sa-ti fi "trait copilaria", sa-ti fi creat amintiri pe care esti mereu dornic sa le reinnoiesti, reeditezi si redimensionezi prin ceea ce faci tu zi de zi... fie ca ai 30 de ani, fie ca esti parinte de copii ce la vara termina facultatea, fie ca in cateva zile atingi frumoasa varsta de 60 de ani(din pacate tot mai putini romani se bucura si de a doua tinerete). Nu degeaba se numeste a doua tinerete... nu degeaba fiecare varsta are farmecul ei, insa tineretea...tineretea e varsta nemuritoare sau cel putin asa trebuie sa fie. Tineretea e acea nebunie condamnata de cei ce sunt batrani... tineretea e rebelismul dulce dupa care tanjesc cei ce-au imbatranit fortat... Dar farmecul suprem este acela de a avea noi toti posibilitatea de a alege intre a ramane mereu tineri sau de a imbatrani incet, incet... pana ne pierdem intr-un pustiu intunecat.
Cunosc oameni ce sunt si cu mai mult de 30 de ani peste varsta mea, dar care traiesc la fel de intens precum cei ce biologic sunt in floarea tineretii. Nu ma intrebati care e floarea tineretii, pentru ca habarn nu am... si daca ma intrebati acum pana la cat tine tineretea, nici asta nu stiu. Pentru unii poate tine pana la 18, altii o poarta cu ei in buzunar si la 55, unii o pierd in rutina pe la 30, altii se sfiesc sa o imbrace la 35 sau unii ezita sa-si mai puna in miscare acea tinerete a anilor '80 doar pentru ca au copii si considera ca prin sobritate isi cresc odraslele exemplar. Asa se pierde tineretea, dar o data ce am pierdut-o nu o mai putem avea niciodata inapoi... 1-2-5-10 ani cu munca teribil de multa si ce crezi... crezi ca vei fi acelasi om ce isi mai permite sa faca nebuniile tineretii? Cu siguranta nu... iti pierzi avantul, obisnuintele si de descotorosesti fara sa iti dai seama de acea mentalitate frageda. Asa ca... in loc de forever young I want to be sa fie forever young I will be!

Tineretea mea e asa cum o vreau eu sa fie...e ideala si perfecta pentru mine. Nu lipseste nimic si inca e in crestere... pana cand va creste? Nu stiu, azi imi doresc pentru vesnicie, dar pentru ca vesnicia e si ea temporala caci umanitatea in sine nu e eterna, imi doresc sa dureze atat cat sa pot sa o impart cu cei mai putin tineri... fie ca ei sunt cei ce inca nu au ajuns la statutul de tanar sau au trecut deja de el lasand ca sa le fie furata tineretea din cine stie ce motive. Cat despre tineretea ta... tineretea ta e un vis trait de tine zi de zi... un vis pe care doar tu il stii si doar tu alegi cand se va sfarsi...


"Pastreaza-ti tineretea! Nimic pe lume nu-i mai frumos ca tineretea, nimic nu-i mai de pret ca ea." (Aleksey Maksimovich Peshkov)

2 comentarii:

  1. citind articolul tau, mi-am amintit de profesoara de limba latina din liceu, care la terminarea clasei a XII-a, desi nu mai aveam ore cu ea, ne-a spus asa, sau ceva de genul:"Va doresc ca peste ani, atunci cand va uitati inapoi, cel/cea pe care il/o vedeti sa semene inca mult cu voi".
    Eu cand o fac, ma mai recunosc.
    Oricum, iti multumesc Andreea, pentru acest articol frumos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Monica, ma bucur mult ca ti-a placut articolul... le scriu cu placere atat pentru mine cat si pentru cititori! Totodata ma bucur sa am un vizitator al blogului cu sufletul tanar, iar pentru asta primeste sincerele mele felicitari! Imi place enorm urarea pe care ai primit-o la terminarea clasei aXII-a... am sa o tin si eu minte:)
    Multumesc pentru aprecieri si te mai astept si alta data pe aici!

    RăspundețiȘtergere