duminică, 22 februarie 2009

Realitati pe hartie


4 feţe...un corp


Gand priedut



Şerif cu cif!


Înţelepciune



Realitati...na...am postat aici doar cateva desene mai vechi sau mai noi, dar care nu reprezinta neaparati niste realitati...adica na...un portret ar putea fi sau nu o realitate.depinde cat de mult esti dispus sa intri in realitatea desenatorului(nu e cazul sa spun artist,dar in general as folosi termenul)
cred ca ar trebui sa iti explic putin desenele...cum sta treaba cu ele si semnificatia lor.
de obicei cand am ceva pe suflet, cand simt ceva sau cand am un sentiment puternic fac cate un desen, iar asta se intampla cam des.as indrazni sa spun ca sunt un fel de autist, neinteles uneori de nimeni, care se exprima prin desene, care incearca sa transmita o emotie, o idee, o perceptie prin culoare, lumini si umbre.
o iau de la coada la cap si...voi vorbi despre "intelepciune".de ce am ales oare asa nume?cum ar putea fi reprezentata oare intelepciunea?...buna tema. daca ma candesc acum,as face un Glob Pamantesc imens, cu mult verde...poate asta ar fi intelepciunea suprema o omenirii-sa salvam si sa ocrotim Pamantult. in fine...vorbeam despre intelepciune...paaai inca de minca mi-a fost intiparita in minte ideea ca, oamenii batrani au barba.fiind batrani(si cu barba evident) erau trecuti prin viata, erau intelepti(sau cel putin am ales sa cred asta)...si o mica parte din perceptia mea de atunci a mai ramas intiparita undeva in mintea mea si inca mai vad intelepciunea ascunsa sub un portret barbatesc sobru, masiv, "erodat" de vreme si de probleme. o fizionomie blanda, dar tradata de ochi adanci, ganditori si tulburi par a fi portretul perfect pentru intelepciunea suprema.
"şeriful cu cif"...mi-a adus aminte de filmele americanee, "cu negrii", cu impuscaturi si mult praf, unde mereu isi facea aparitia seriful! de ce 'şeriful cu cif'?pentru ca fac o legatura intre filmele de ieri si filmele de azi...filmele tipice americane, cu multe impuscaturi, pistoale si nu in ultimul rand cai(mereu şeriful aparea calare) si filmele americanilor din ziua de azi.CSI-urile cu toate crimele din metropolele americane, cu multe investigatii si CIFURI sparte.
despre "gand pierdut"...nu vroiam ca desenul sa aiba alt nume destul de dur.aici e mai mult de vorbit si nu o voi face(nu prea e cazu').in mare e vorba de amintirea celor dragi care nu mai sunt, amintire care devine tot mai vaga, pana la pierderea ei totala.
"4 feţe...un corp" are semnificarii cam greu de descoperit cred. e vorba de caracterul unora. iluzia unora despre caracterul lor, identitatea falsa a lor sau pur si simplu reactiile ipocrit de prefacute ale micilor actori, oamenii. aici as vorbi tareee mult despre acele persoane, dar din partea mea nu vor primi niciodata atat de multa importanta...deci desenul reda cu ajutorul unui portret copiat in toate cele 4 extremitati ale paginii caracterul celor care se prefac, care poatra masti in loc de propria lor identitate!



banuiesc ca nu mai e nevoie sa scriu chestia cu copyrightul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu